Trekking w dżungli - Tajlandia

Odsłony: 3789

Czas ruszyć do dzikiej przyrody! 65 km od Chiang Mai rozpościera się tajska dżungla – wymarzony teren na trekking. Postanowiliśmy poznać życie tubylców zamieszkałych w górach. W tym celu wykupiliśmy w lokalnym biurze podróży kilkudniowy wypad z przewodnikiem do mniejszości Białych Karen. Bez przewodnika nie można się w tym rejonie poruszać. Jest zbyt niebezpiecznie.

Całe dnie spędzaliśmy na wędrówce po dżungli. Znajdowaliśmy się na terenie Parku Narodowego Doi Inthanon o powierzchni 482 km2. Tak samo nazywa się również najwyższy szczyt Tajlandii położony w tym regionie o wysokości 2565 m npm. Wieczorami docieraliśmy do „bazy” na nocleg. Pierwszą noc spędziliśmy na obrzeżach dużej wioski Huay Hoy zamieszkałej przez 270 ludzi. W wiosce znajduje się nawet bardzo dobra królewska szkoła podstawowa dająca dobre podstawy i szansę na dalszą edukację założona przez córkę króla Tajlandii. Księżniczka we własnej osobie przyjeżdża z wizytacją co cztery lata.